Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 146 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Science and Technology in Media
Gellnerová, Zuzana ; Haupt, Jaromír (oponent) ; Smutný, Milan (vedoucí práce)
This thesis deals with the influence of Media, especially New Media, on the field of Science and Technology. It defines basic media terms and warns that Media may represent an excellent mean of Science and Technology promotion. On the other hand, they are very powerful and can distort reality and manipulate with humans. There are explored several examples in the thesis, too. The conclusion outlines a possible view on the interconnection of Science, Technology and Media in the future.
Příroda. Mezi krajinou a městem.
Falathová, Katarína ; Jemelka, Vojtěch (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Areál Prírodovedeckej fakulty Univerzity Palackého má potenciál vytvoriť novú podobu dnes priemyselnej oblasti Holice. Lokalita na pomedzí mesta a krajiny môže byť prostriedkom pre vytvorenie akéhosi centra vzdelania pre akademické prostredie ako aj pre miestnych obyvateľov.
Příroda. Mezi krajinou a městem.
Hermanová, Ada ; Galeová, Nicol (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Vstupní objekt kampusu Univerzity Palackého v Olomouci vychází z okolní krajiny a přírody . Vytváří reprezentativní prostory univerzity a také zvyšuje potenciál budoucí atraktivity areálu nacházejícího se na přelomu města a volné krajiny v návaznosti na zelenou rekreační osu Olomouce.
Narození
Piskova, Olena ; Klímová, Barbora (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce je pokračováním mého tématu „Proč?“, zároveň zahrnuje téma člověka a okolí. Začala jsem se zajímat o kontroverzní téma geneticky modifikovaných organismů, genetického inženýrství. Našla jsem v tom osobní příběh. Nyní je těžké se vyjádřit k tomu, do jaké míry jsou tyto výzkumy důležité, ale neměli bychom se zastavovat krok před budoucností.
Městský blok mezi ulicemi Údolni, Úvoz, Tvrdého, Všetičkova a Jiřikovskeho v Brně Podtitul: Ulice Údolni - urbanistické otazníky
Jánošíková, Zuzana ; Todorov, Petr (oponent) ; Hybská, Bohumila (vedoucí práce)
Mým prvním zadáním bylo řešit ulici Údolní z hlediska urbanismu. Vytipovat kladné a záporné oblasti a místa. A navrhnout jejich řešení i v návaznosti na historii. Po analýzách a důkladném prozkoumání ulice, jsem našla několik nedostatkových míst. Prvním je prostor naproti Obilnému trhu + areál ombudsmana. Podle mého názoru se tato stavba sem nehodí a nahradila bych ji bytovými domy s obchodním parterem, tak jak tomu bylo i v minulosti. V nedávné době vybudovaná zahrada, která spojuje park na Obilném trhu a Špilberk je úžasná věc, jak spojit dva sice odlišné, ale krásné typy parků. Přinese to i více života do této oblasti. Druhým nevyhovujícím místem je dnes již zastaralá porodnice na Obilném trhu. Z hlediska její funkce mi přijde líto ji nahrazovat obyčejným bytovým domem, a proto jsem volila domov pro seniory s poliklinikou. Proč odsouvat staré lidi z centra? Některým seniorům to vyhovuje a myslím, že bychom je v tom měli podporovat. Třetím bodem je areál VUT na křížení ulic Údolní a Úvoz. Mé hlavní téma diplomové práce. Dlouho jsem si lámala hlavu s tím, jak celý tento areál pojmout. Jedná se o obrovský areál v centru Brna, kde není život, a tak jsem se rozhodla ho tam přivést. A myslím, že pomocí studentů a mladých lidí, kteří začínají svou kariéru, se mi to povede. Hlavní funkcí areálu je tedy škola, vzdělávání a věda. Do starého křídla na ulici Údolní přemisťuji Favu. S tímto přemístěním již počítá i vedení VUT, protože mají nedostatečné prostory, které jsou ve špatném stavu. K tomuto křídlu přistavuji stavbu, ve které je nová moderní aula, knihovna a nové studijní oddělení s vedením školy. V druhém historickém křídlu na ulici Úvoz se odehrává něco jako nový start pro studenty po škole. V budově se nachází pronajímatelné pracovní místa, zasedací místnosti, či plochy na rozjetí svého podnikání, neboli coworking. Jednoduchá stavba na ulici Tvrdého nám zajišťuje jazykové vzdělání v podobě jazykové školy. Stávající ústav soudního lékařství zanechávám, ale ráda bych mu změnila funkci na základní umělecká škola. A jelikož areál se mi jevil jako velký a špatně uchopitelný, rozhodla jsem se pro oddělení kousku, kde mi vzniká budova kolejí. S doprovodnými funkcemi jako je bistro, cukrárna, pekárna, minimarket apod. Naproti této stavbě v areálu mi vznikla stavba s názvem inkubátory v novém. V přízemí se nachází pronajímatelné prostory spolu s coworkingem. Tři věže, které mi vystupují nad přízemní patro, jsem využila pro inkubátory, tedy prostory pro pronájem pro tym kteří by rádi rozjeli svůj bussines. Inkubátory i coworking jsou založeny na ideji pomoct mladým lidem se svými nápady a plány. Umožnit jim levné pracovní místo, kde by mohli začít tvořit. Předposledním bodem je svah u Kraví hory, který skýtá krásné prostředí a byla by ho škoda nevyužít. Doplňuji sem menší bytové domy a rodinné domky s ateliérem. Posledním prostorem je budova a okolí stávající Brněnky na náměstí Míru. K doplnění celkového dojmu mého návrhu, bych sem ráda doplnila obchod s novou restaurací. A bytový dům s obchodním parterem.
Postava učence ve filozofii Friedricha Nietzscheho
Svoboda, Lukáš ; Chavalka, Jakub (vedoucí práce) ; Novák, Aleš (oponent)
Tento text se zabývá zkoumáním postavy učence ve filosofii Friedricha Nietzscheho. Hlavním cílem je analyzovat, jak Nietzsche chápe učence, jejich roli ve společnosti a jejich vztah k vědě a pravdě. Práce zkoumá Nietzscheho kritiku vědy a logiky jako nástrojů moci a sociálních struktur a jak tato perspektiva ovlivňuje jeho celkový pohled na vědecké poznání a objektivitu. Podrobně se věnuje Nietzscheho rozlišení mezi "vůlí k pravdě" a "vůlí k nepravdě" a jejich propojením v kontextu jeho filosofie. Dále prác Nietzscheho pohled na učence, jejich omezení a vliv na kulturní a intelektuální prostředí, a porovnává tuto figuru s ideálem "génia" nebo "svobodného ducha". Součástí práce je rovněž diskuse o historismu a vědecké objektivitě v Nietzscheho filosofii. Na základě důkladného zkoumání Nietzscheho textů a související sekundární literatury práce poskytuje komplexní pohled na Nietzscheho kritiku a přístup k těmto klíčovým filosofickým tématům.
Širým světem Stanislava Nikolaua. Zeměpisný magazín 1924 - 1944
Ulipová, Jana ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá časopisem Širým světem, který řídil Stanislav Nikolau (1878- 1950), výrazná osobnost našeho veřejného života za první republiky. Na základě historické analýzy primárních zdrojů, které byly zařazeny do kontextu studiem sekundární literatury, práce doplňuje charakteristiku Nikolauovy osobnosti. Pozornost je věnována jeho názorové orientaci, jež vychází z myšlenek nacionální pravice, se silným protikomunistickým směřováním. Dále si všímá Nikolauovy role ve vedení českého fašistického hnutí Vlajka i antisemitské rétoriky. Práce představuje jeho bohatou činnost na poli pedagogickém, publicistickém i editorském a neopomíjí ani jeho odborné působení, vždy úzce provázané s geografií. Jádro práce představuje rozbor populárně-naučného periodika Širým světem, zeměpisného magazínu, který Nikolau založil v roce 1924 pro čtenáře z řad mládeže. Tomu odpovídal i obsah, přinášející dobrodružné příběhy, povídky i původní cestopisné reportáže, ve kterých se mimo houževnatosti lidského ducha odráží i různorodost geografických podmínek přítomných zejména na mimoevropských kontinentech. Obsah časopisu se tematicky dále rozvíjel a měnil v rámci preferencí Nikolaua, který reflektoval vzrůstající zájem čtenářské obce i rychle se měnící atmosféru na evropském kontinentě. Opomenut není ani...
Badatelský kroužek pro děti ve volnočasové činnosti
Šulcová, Alena ; Čapek Adamec, Martin (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá využitím badatelsky orientované výuky v zájmové činnosti v rámci volnočasových aktivit v oblasti přírodních věd, zejména chemie. V současné době je patrný trend začínat s badatelskými aktivitami a budováním vztahu k přírodním a technickým vědám ve velmi raném věku žáků. V teoretické části popisuje principy a formy badatelsky orientované výuky a jejich realizaci, podmínky kvalifikace lektora a bezpečnosti práce při experimentech v zájmové činnosti, rozvoj potenciálu žáků v mladším školním věku, specifika tohoto vývojového období žáků a podrobně charakterizuje volnočasové aktivity a jejich vymezení vůči formálnímu vzdělávání. Součástí praktické části je lokální průzkum přístupnosti badatelsky orientovaných kroužků v okrese Polepy a Libochovice. Empirická část obsahuje ověřené návrhy pěti setkání badatelského kroužku přírodovědného zaměření pro žáky mladšího školního věku. Příprava umožnuje prezenční i distanční formu a uvádí dostupnost a cenový rozpočet materiálu, rizika a bezpečnost práce s pomůckami, jasně daný cíl každého setkání a detailní popis činnosti badatelsky orientované činnosti žáků, včetně otázek a možných hypotéz s jejich ověřením. Činnosti byly navrženy tak, aby vycházely z běžného života žáků a využívají pomůcek, které jsou běžně dostupné a žáci je dobře...
Ficinovo pojetí intelektuálního života a melancholie
Žáková, Karolína ; Rybák, David (vedoucí práce) ; Hauser, Michael (oponent)
Marsilio Ficino byl jedním z předních představitelů florentského humanismu, jenž v dalších staletích ovlivnil významné myslitele, jako byl například Galileo Galilei, Paracelsus nebo Jan Amos Komenský. Hlavním předmětem mého zájmu je problematika melancholie v souvislosti s intelektuálním životem, jak je tato problematika zachycena ve Ficinově De libri tres, zejména spis De vita sana. Tomuto tématu bude odpovídat metodický rámec dějin filosofie. Melancholie má ambivalentní povahu, v obecném měřítku byla vnímána jako nežádoucí choroba, ale v případě intelektuálů není pouhou zhoubou, ale rovněž jejich darem a prostředkem, díky kterému se mohou plně věnovat studiu. Práce nejprve zasadí hlavní problematiku do širšího kontextu Ficinova novoplatonismu a dále bude směřovat k ucelenému výkladu konceptu intelektuálního života a melancholie, jak je vnímal Ficino, včetně jednotlivých rad, které učencům Marsilio poskytoval, aby zlepšil jejich výkon v rámci studia. Zároveň je mým cílem ukázat, že myšlenky člověka, který žil a tvořil v 15. století, jsou dodnes živé i přes výraznou odlišnost vědy v dobách humanismu a vědy moderní, ovlivněnou zejména filosofií Reného Descarta. KLÍČOVÁ SLOVA melancholie, černá žluč, intelektuál, tělesný duch, filosofie
Význam vědeckého výukového centra MU - Bioskop pohledem učitelů ZŠ a SŠ
Hlaváčková, Tereza
Následující bakalářská práce se zabývá hodnocením vědeckého výukového centra MU -- Bioskop pohledem učitelů ZŠ a SŠ. První část práce obsahuje teoretické ukotvení v literatuře věnující se významu vědy a výzkumu v regionálním rozvoji, tématu zaměstnanosti a vzdělávání. Neopomenutelnou částí je také metodika a cíle práce. Druhá část bakalářské práce je zaměřena na zjišťování názorů pedagogů ZŠ a SŠ, kteří navštívili alespoň jeden kurz vědeckého centra Bioskop. Toho bylo dosaženo pomocí dotazníkového šetření, na jehož základě bylo zhodnoceno vědecké centrum Bioskop a jeho kurzy pohledem učitelů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 146 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.